Okul Çağı Çocuğu

Okul Çağı Çocuğu

02.09.2014 2063

ÇOCUĞUMUZ BÜYÜYOR

Çocuklarımız 6-11 yaş döneminde hızla büyümektedirler. Çocuklar büyürken bir yandan da gelişimlerine ilişkin temeller bu dönemde atılır. GELİŞİM;Çoğu kez birbiriyle karıştırılan "büyüme" ile "gelişme" sözcükleri, gerçekte birbirinden farklı kavramlardır; biri diğerinin yerini alamaz. Yapısal artışı dile getiren "büyüme", bedende gerçekleşen sayısal değişiklikleri içermektedir. (Kilo, boy artışı gibi). Buna karşılık "gelişme" kavramı; düzenli, uyumlu ve sürekli bir ilerlemeyi dile getirmektedir. Gelişim, anne karnından başlayıp ölünceye kadar geçen süreci kapsarken her çocuğun gelişim çizgisinin farklı olduğunu unutmamak gerekir. Bu nedenle çocuklarımızı bedensel, zihinsel, sosyal ve duygusal yönden karşılaştırmamız gerekir.

7 YAŞ ÇOCUĞU

FİZİKSEL - MOTOR GELİŞİM:

  • Hareketlidirler, enerjileri çok fazladır. Evde fiziksel hareketi kısıtlayıcı aktiviteler yerine, enerjilerini yapıcı şekilde dışa vurabilecekleri etkinlikler düşünmekte yarar olabilir. Ev ortamının buna uygun düzenlenmesi gerekebilir.

  • Büyük kas gelişimleri, küçük kas gelişimine oranla daha iyidir. Kalem tutmak ve buna benzer etkinlikler, küçük kas gelişimidir. Küçük kas gelişimini hızlandırmak için, örneğin evde resim çalışmaları yararlı olabilir. Lego türü oyuncaklar hem dikkat üzerinde hem de kas gelişimi üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir.

  • Kemiklerin gelişimi henüz tamamlanmamıştır, kemikleri kolayca çatlayabilir. Özellikle beden eğitimi etkinliklerinde bu nokta çok önemlidir. Spor etkinliklerinde çok sert olanların seçilmemesi (karate, judo vs.) ya da en azından 10 yaştan sonraya ertelenmesi uygun olabilir. Örneğin yüzme, bale, folklor, dans, atletizm gibi daha yumuşak ve kemik gelişimine olumlu katkıları olabilecek sportif etkinlikler seçilebilir.

SOSYAL - DUYGUSAL GELİŞİM:

  • Arkadaş seçiminde daha titiz olmaya başlarlar. 1-2 tane iyi ve sürekli arkadaşları olabilir. Arkadaşlarının düşüncelerini çok önemserler ama ilişkileri için verdikleri kararları çabuk unuturlar. Bu noktada anne baba olarak verdiği kararı hatırlatmak ya da öğütler vermek yerine, etkin dinleme yöntemini kullanarak kendi çözümlerini üretmesine fırsat tanımak yararlı olabilir.

  • Eleştirilere karşı çok hassastırlar.

  • Evde, becerileri ve iyi yapabildikleri üzerinde daha fazla durarak, eksiklerini kapatması yönünde motive edilebilirler.

  • Kolayca motive olurlar. Sık sık ödüllendirilmeleri uygun olur.

BİLİŞSEL GELİŞİM:

  • İlkokul çocuklarının öğrenmek, üretmek için güdüleri çok fazladır. İlgi çekici, renkli ve kolay izlenebilen materyallerle çocukların bu ilgileri desteklenebilir.

  • Konuşmaya, tekrarlamaya çok meraklıdırlar. Yazmaya ilgi ve merakları daha azdır. Sınıfta öğretmenin ve evde anne babanın bu yaş çocuklarını, sıraları geldiğinde konuşmaları ve sıralarını beklemeleri konusunda sık sık uyarmaları gerekir.

  • Somut düşünme döneminde oldukları için, çoğunlukla görerek ve yaparak öğrenirler. Bu nedenle söylediklerinizden çok davranışlarınızın önemli olduğunu unutmamak gerekir. Sözcükler ve dolayısıyla konuşma soyuttur.